بیماری های قلبی

چطور به بیماری های قلبی مبتلا نشویم

بیماری های قلبی

چطور به بیماری های قلبی مبتلا نشویم

با چه روشهایی می توانیم عوارض قلبی را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

داروهای دیورتیک(مدرن) از داروهای مصرفی در بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب است و هنگام مصرف این قبیل داروها باید به نکات مراقبتی پرستاری توجه شود



که از آن جمله کنترل یا میزان دریافت و دفع مایعات، کنترل علایم حیاتی به ویژه فشار خون در افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب ، کنترل میزان الکترولیت های خون، تغییر سطح هوشیاری بیمار و علائم مرتبط با خونرسانی بافتی است.

داروهای گشادکننده عروق و در برخی موارد آینوتروپها را از دیگر داروهای مصرفی بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب است . شایعترین عارضه در مصرف داروهای گشادکننده عروق افت فشار خون است از این رو فشارخون در افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب باید به دقت کنترل شود.

همچنین پرستاران در مراقبت از بیماران نارسایی احتقانی قلب که مصرف کننده آینوتروپ هستند باید علایم حیاتی و ضربان قلب را برای شناسایی زودهنگام آریتمی ها به دقت کنترل کنند.

بدن برای مدتهای طولانی با این شرایط قلب کنار می آید و عضله نارسای قلب با وجود همه ناتوانایی های روزانه و مقاومت عروقی خون را به درون عروق پمپاژ می کند.

شایعترین علت عود مجدد نارسایی احتقانی قلب تغذیه نامناسب، رژیم دارویی نامناسب و میوکاردیت(التهاب میوکارد) و انواع کاردیومیوپاتی از نوع محدودکننده و هایپرتروفیک است.

تنگی نفس، اختلال در تنفس و گاهی اوقات افزایش فشار ورید ژوگولار را از شایعترین علائم بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب است. انتظار می رود صداهای تنفسی به صورت رال شنیده شود اما در ۸۰ درصد موارد فاقد این صدا هستند.

مهمترین اقدام پرستاری نارسایی احتقانی قلب ارزیابی سریع از بیمار و تشخیص دادن اینکه آیا احتقان یا افزایش پرشدگی بطن به همراه کاهش جریان خون عمومی بدن است یا خیر. چرا که این ۲ عامل به تنهایی و به همراه یکدیگر اقدامات درمانی متفاوتی را دارند.







نکات مراقبتی در بیماران نارسایی احتقانی قلب (CHF)

ارتقاء برون ده قلبی

۱) توصیه به استراحت در حملات حاد بیماری نارسایی قلب

۲) قرار دادن در پوزیشن نشسته و پاهای آویزان

۳) دادن اکسیژن

۴) رژیم غذایی کم نمک و محدودیت در مصرف مایعات در بیماران نارسایی قلبی

نکته مهم:

داروها نقش مهمی در افزایش طول عمر و بهبود وضعیت بیماران نارسایی احتقانی قلب (CHF ) دارند از این رو پرستار باید اطلاعات کافی در زمینه داروهای نارسایی احتقانی قلب داشته باشد و انها را به بیماران نارسایی قلبی آموزش دهد.

دیژیتال ها نقش مهمی در درمان بیماران نارسایی قلبی دارند از عوارض جانبی این داروها DIG TOXICITY است.

شرایطی که باعث مسمومیت با دیژیتال می شود:

۱) هایپو کالمی، هایپومنیزیمی و هایپو کلسیمی

۲) داروها : آمیو دارون، پروپافنون، کنیدین و وراپامیل

۳) افزایش دوز داروی مصرفی توسط بیمار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی