بیماری های قلبی

چطور به بیماری های قلبی مبتلا نشویم

بیماری های قلبی

چطور به بیماری های قلبی مبتلا نشویم

با چه روشهایی می توانیم عوارض قلبی را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

در گشادی دریچه میترال، دریچه نمی‌تواند بخوبی بسته شود ودر نتیجه خون دوباره به دهلیز برگشت می‌کند. این وضعیت باعث می‌شود که فشار در وریدهای ریوی که به دهلیز چپ می‌ریزند بالا برود که موجب احتقان ریوی و تنگی نفس می‌شود.



همچنین بخاطر برگشت قسمتی از خون پمپ شده توسط بطن چپ به دهلیز چپ، سمت چپ قلب مجبور است که حجم بیشتری خون پمپ کند تا گردش خون بدن را تامین کند ودر نهایت هم بعلت فعالیت زیاد، نارسایی قلبی مزمن و تپش قلب و تنگی نفس پدید می‌آید. با بزرگ شدن دهلیز چپ، احتمال آریتمی‌های قلبی مثل AF نیز وجود دارد. گاهی بوی‍‍‍ژه در موارد درگیری روماتیسمی دریچه‌های قلب، گشادی دریچه میترال می‌تواند همراه با تنگی میترال همزمان دیده شود.

علایم گشادی شدید میترال

بیشتر افرادی که گشادی خفیف دریچه میترال دارند بویژه آنها که هیچ علامتی ندارند به درمان نیاز ندارند و دارای یک زندگی طبیعی، فعال و بدون مشکل هستند. عمدتاً پزشکان توصیه نمی‌کنند که شیوه زندگی خود را تغییر دهند و یا محدودیتی در انجام فعالیتهای بدنی و رژیم غذایی خود قائل شوند.

علایم گشادی شدید میترال با پیشرفت تدریجی شدت بیماری، معمولا به تدریج و در عرض چند ماه یا چند سال ایجاد می شوند اما اگر علت ایجاد آن سکته قلبی و یا عفونت دریچه ای باشد ممکن است بطور ناگهانی نارسایی حاد میترال ایجاد شود .

علایم نارسایی دریچه میترال عبارتند از :

  • خستگی زودرس نامعمول : بعلت کاهش برون ده موثر قلبی.
  • تنگی نفس در حین انجام فعالیت بدنی: بعلت عدم افزایش کافی برون ده قلبی.
  • طپش قلب (آگاهی از نامنظم و یا غیر طبیعی بودن ضربان های قلب ): بعلت نارسایی قلبی یا آریتمی.
  • ادم ریه : تنگی نفس هم در هنگام فعالیت و هم در هنگام استراحت به علت جمع شدن مایع در ریه ها بعلت افزایش فشارخون ریوی ایجاد شود.
  • ادم محیطی: با پیشرفت به نارسایی سمت راست قلب، تجمع مایع در بافتهای بدن منجر به ادم مچ پاها می شود .

درمان گشادی دریچه میترال

روش میتراکلیپ mitraclip در خصوص بیمارانی که مبتلا به نارسایی شدید دریچه میترال هستند و به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند روش موثری معرفی شده است.
نارسایی یا گشادی دریچه میترال یکی از بیماری های مهم است که اگر درمان مناسب برای آن صورت نگیرد به تنگی نفس، کاهش میزان تحمل فعالیت و نهایتا نارسایی قلب و کاهش طول عمر بیماران منجر خواهد شد.

تا کنون روش های معمول دیگری برای درمان گشادی دریچه میترال انجام می گرفته که همه این ها عوارضی را با خود به همراه داشت. اجرای روش میتراکلیپ کاری گروهی است زیرا همزمان با آن لازم است فلوروسکوپی و اکوی مری نیز از بیمار انجام پذیرد.

نکته مهم در روش میتراکلیپ آن است که نیازی به باز کردن قفسه سینه بیمار ندارد بنابراین عوارض و مدت نقاهت بیمار و همچنین هزینه های عمل و داروهای بعد از عمل نیز در بیمار به مراتب کمتر خواهد بود. بلافاصله بعد از عمل بیمار به بخش منتقل می شود و به محظ به هوش آمدن بیمار کاملا احساس بهبودی می کند و بیماران را فردای روز عمل تنها برای این که چک مجدد شود در بیمارستان نگه می داریم و در شرایط ایده ال می شود فردای عمل، بیمار را مرخص کرد.

شما باید در مورد قلبتان وسواس به خرج دهید چون قلب مانند اعضای دیگر بدن نیست که به آن فرصت دهید تا التیام پیدا کند و اگر اشتباهی در مورد آن مرتکب شوید به سختی قابل بازگشت است. در مورد ناراحتی‌های قلبی باید خیلی دقت کنید و اگر دوست یا خواهرتان علائم مشابهی مانند شما را دارد نباید فکر کنید، شما هم به بیماری او مبتلا هستید و داروهای مشابه او را مصرف کنید. چون هر چند که علائم ظاهری یکی است اما ممکن است عامل آن چیز دیگری باشد و خوددرمانی شما خطر جانی را به همراه داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی