بیماری های قلبی

چطور به بیماری های قلبی مبتلا نشویم

بیماری های قلبی

چطور به بیماری های قلبی مبتلا نشویم

با چه روشهایی می توانیم عوارض قلبی را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

بیماری پرولاپس دریچه میترال یک اختلال بسیار شایع و شاید شایعترین اختلال قلبی باشد که در خانم های جوان بسیار شایعتر است و معمولا سیر خوش خیم و در تمام عمر بدون علامت و بدون پیشر فت می ماند و نیاز به هیچ درمانی ندارد.

پرولاپس دریچه میترال, بیماریهای قلب و عروق


و بجز مراقبت های خاصی در بعضی از شرایط در موارد شدید بیماری که همراه با نارسایی و گشادی دریچه میترال است نیاز به اقدامی ندارد. این بیماری منعی برای حاملگی ندارد. منعی برای فعالیت فیزیکی و ورزشی سبک و معمول ندارد. درمان دارویی در موارد بدون علامت نیاز ندارد.

افتادگی دریچه میترال نوعی بیماری قلبی است که میزان درگیری قلب با آن در شدت‌هایی متفاوت از خیلی کم، متوسط و شدید متغیر است. افتادگی دریچه میترال که از خطرات و عوارض ناشی از گشادی دریچه میترال است، ممکن است با نارسایی دریچه همراه باشد که گشادی دریچه میترال نیز به صورت خفیف، متوسط و شدید بروز می‌یابد. در این بیماری، دیواره دریچه میترال که یکی از دریچه‌های قلب است، مقداری ضخیم شده و در نتیجه، اندازه دریچه نسبت به عمق قلب بزرگ می‌شود و بنابراین مقداری از دریچه تا خورده و حالت افتادگی پیدا می‌کند. ۲۰ درصد بیماران همزمان پرولاپس دریچه آئورت یا دریچه تری کوسپید دارند. بیماران با پرولاپس شدید توام با گشادی دریچه میترال که سابقه سنکوپ یا آریتمی بطنی یا مرگ ناگهانی یا تغییرات خاصی در نوار قلب دارند باید از نظر احتمال آریتمی خطرناک بررسی شوند.

افتادگی دریچه میترال نوعی بیماری قلبی محسوب می‌شود و نیاز به پیگیری مرتب دارد. افرادی که افتادگی دریچه میترال بدون نارسایی دارند به طور معمول باید هر سه سال یک بار اکو انجام دهند و در صورتی که این بیماری همراه با نارسایی قلبی باشد، بستگی به شدت نارسایی و علایم بیماری هر ۶ ماه تا سالی یک بار نیازمند انجام اکو هستند.

با پیشرفت گشادی دریچه میترال( MR) اگر علامت دار شوند ممکن است پزشک دارویی برای درمان گشادی دریچه میترال تجویز کند تا درد قفسه سینه یا آریتمی ناشی ازMR را بهبود بخشد. برا ی مثال گاهی دارویی به نام مسدود کننده بتا را برای ضربان قلب بالا یا ناراحتی در قفسه صدری تجویز می کنند یا دیورتیک ها را برای احتقان ریوی تجویز می کنند. گاهی درمان همانند نارسائى قلب شامل دیورتیک‌ها و دیگوکسین و کاهش پس‌بار با مهارکننده آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین، هیدرالازین می تواند شدت پس زدن خون را کاهش داده و برون‌ده قلبى رو به جلو را افزایش مى‌دهد و علائم بیمار را بهبود مى‌بخشد. همچنین در صورت وجود فیبریلاسیون دهلیزى باید از ضد انعقادی وگاهی دیژیتال نیز استفاده کرد.

هیچ گاه بدون مشورت با پزشکتان این داروها را شروع، قطع یا کم و زیاد نکنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی